FINANCIEEL

“Quote van Ludwig lorem ipsum dolor sit amet dolor sit”

Ludwig Criel

Voorzitter raad van bestuur

Geduld

Is een schone zaak

De aanhouder wint. Die gedachte schoot door mijn hoofd toen de Raad van Bestuur groen licht gaf voor de voorgenomen overname van RTL Nederland. Dit was niet onze eerste poging om actief te worden in de Nederlandse televisiemarkt. We waren er allang van overtuigd dat DPG Media en RTL Nederland een perfecte match zouden zijn. Maar soms lopen ook in het zakenleven dingen anders dan je had verwacht. Jawel, geduld is een schone zaak. Niet altijd makkelijk, vaak wel effectief. En dat geldt ook nu we wachten op het besluit van de ondernemingsraden en de goedkeuring van de ACM.


We sloten 2023 af met een volmondig ‘ja’ op de vraag of DPG Media verder kan groeien. Niet omdat groeien een doel op zich is, maar omdat schaalgrootte een basis biedt om als media­bedrijf succesvol te blijven. In roerige economische tijden bijvoorbeeld, of in een jaar waarin de resultaten in een bepaald bedrijfsonderdeel wat tegenvallen. Dat is in dergelijke gevallen op te vangen door andere onderdelen. Maar vooral om blijvend te kunnen investeren in de noodzakelijke digitalisering van het bedrijf.


Die digitalisering is bepaald geen papieren belofte gebleken: in 2023 werd de digitale waarde-strategie omgezet in concrete innovaties in het media-aanbod, zowel technologisch (in apps en sites) als in de manier waarop content wordt aangeboden aan de consument. Typisch DPG Media: in hoog tempo de creatieve en innovatieve kracht van alle medewerkers inzetten, durven te kiezen en direct resultaten boeken. Het digitale aandeel in de omzet en winst groeide in 2023 namelijk fors.

Toewijding

Ieder jaar kijk ik uit naar de afsluiting van het verlopen boekjaar door het auditcomité. Opnieuw werd hier - vol vertrouwen - groen licht gegeven. En ook dit jaar is het een genoegen om u namens de Raad van Bestuur de geconsolideerde jaarrekening van DPG Media over 2023 aan te bieden. Met een resultaat dat boven verwachting is uitgekomen en is gerealiseerd door de toewijding van bijna 6.000 medewerkers. Het is een resultaat om trots op te zijn en waarvoor we alle medewerkers in Nederland, België en Denemarken willen bedanken: voor hun betrokkenheid, creativiteit, gedrevenheid en enthousiasme.


De Raad van Bestuur kijkt uit naar 2024 dat opnieuw zijn uitdagingen zal meebrengen. Maar met de energie en de creativiteit die al onze medewerkers jaar in, jaar uit tonen, hebben we alle vertrouwen dat ook in 2024 ons succes­verhaal zal worden verlengd.

Ga naar artikel: Jaarverslag 2023Ga naar artikel: Christian Van ThilloGa naar artikel: CEO Erik RoddenhofGa naar artikel: DPG Media in 2023Ga naar artikel: MediavaertGa naar artikel: Journalistieke hoogstandjesGa naar artikel: JOE in NederlandGa naar artikel: Ad ManagerGa naar artikel: Streaming: Netflix vs. local heroes Ga naar artikel: Onafhankelijke journalistiekGa naar artikel: CFO Piet VromanGa naar artikel: Lees meerGa naar artikel: NieuwsmediaGa naar artikel: Meer plezier voor de abonneeGa naar artikel: Meten en wetenGa naar artikel: De krant in vormGa naar artikel: Lindsay Mossink (NU.nl)Ga naar artikel: Media in Denemarken: BerlingskeGa naar artikel: Audio & VideoGa naar artikel: Spraakmakende TV-programma'sGa naar artikel: Voorgenomen overname RTL NederlandGa naar artikel: Dany Verstraeten, VTM NIEUWSGa naar artikel: Wim Jansen, Advertising BelgiëGa naar artikel: RTL BelgiumGa naar artikel: Magazines & SIMGa naar artikel: Margriet: Proud to be oudGa naar artikel: Advies in nicheGa naar artikel: Magazines komen tot levenGa naar artikel: De OndernemerGa naar artikel: Online ServicesGa naar artikel: IndependerGa naar artikel: WikipowerGa naar artikel: Online een auto kopenGa naar artikel: ESGGa naar artikel: Ludwig CrielGa naar artikel: Jaarcijfers 2023Ga naar artikel: Corporate GovernanceGa naar artikel: Mediamakers & Colofon